Nazovite nas: +387 33 717 100
Savjeti za zdravo sjedenje

Savjeti za zdravo sjedenje

Bez obzira na to koliko udobno sjedite, ako vaš posao zahtijeva da sjedite veći dio dana, to će svakako škoditi vašim leđima i najčešće uzrokovati bolesti kičme i ukočene mišiće. Pokušajte ustati svakih pola sata, na minutu-dvije, protegnite se i malo prošetajte.

Zdravo sjedenje zapravo ne postoji i sjedenje ne može nikako biti dobro za našu kičmu, ali možemo vam sugerisati kakve stolice i leđne naslone trebate izabrati  da bi vam se smanjili simptomi boli i nelagoda.

7 savjeta za pravilno sjedenje:

  • U uredu sjedite što manje – pokušajte ustati što češće. Ako ne možete uzimati česte pauze, ustajte kad možete – ustanite da uzmete dokumente kad ih isprintate; ako nešto trebate da pitate kolegu, ustanite i dođite do njegovog ili njenog stola
  • Sjedite s potporom za leđa (npr. s jastukom napravljenim za tu svrhu)
  • Kukove i koljena držite pod pravim uglom (ako je potrebno stavite podložak ispod nogu). Noge ne smiju biti prekrštene, a stopala moraju stajati položena na podu
  • Sjedite na stolici s potporom za leđa i naslonima za ruke. Sjedenje na mekanom kauču ili stolici dovodi do toga da vam se leđa savijaju. Uvijek pazite da ne sjedite pogrbljeni.
  • Na radnom mjestu, visinu stola i stolice podesite tako da sjedite dovoljno blizu stola. Laktovi i ruke bi trebali biti položeni na radnom stolu, pri čemu bi ramena trebala biti ispravljena
  • Ako sjedite na stolici koji se vrti, ne okrećite se bočno, samo gornjim dijelom tijela, nego okrenite cijelo tijelo.
  • Kada ustajete iz sjedećeg položaja, prvo se primaknite rubu stolice i onda se podignite i stanite na noge. Izbjegavajte savijanje u struku.
  • Takođe, sjedenje s prekrštenim nogama je česta pojava. Mnogi sjede tako jer su navikli i tu pozu zauzimaju nesvjesno. Ali, malo ljudi zna da je to vrlo štetno i za zdravlje i za izgled. Mnoge studije pokazuju kako navika dugog sjedenja s prekrštenim nogama povisuje krvni pritisak, čak i ako problemi s pritiskom inače ne postoje. Izbjegavanje takvog sjedenja stoga vodi i boljoj cirkulaciji i izbjegavanju “paukovih vena”. Sjedite li duži vremenski period u toj pozi, može doći i do paralize peronealnog živca što oslabljuje mišiće zadužene za podizanje stopala.

Odgovori

Sigurnosna provjera *