Nazovite nas: +387 33 717 100
Trening donjeg dijela nogu i jezgra tijela: Vježbe sa balansnom pločom

Trening donjeg dijela nogu i jezgra tijela: Vježbe sa balansnom pločom

Balansna ploča može biti koristan komad trening opreme za bilo koga, ali je naročito korisna za one koji žele da poboljšaju svoj osjećaj ravnoteže i povećaju snagu u stopalima, zglobovima i jezgru tijela.

Od velikog značaja je da imate odgovarajuću površinu pod balansnom pločom pločom kako biste preduprijedili moguće povrede.

Nemojte početi da vežbate s balansnom pločom dok je ne postavite na tanki tepih ili prostirku za vježbanje – mogli biste se okliznuti i povrediti ako je koristite na tvrdim podovima.

Ukoliko nemate balansnu ploču, možete pogledati jednu iz odlične Sissel-ove ponude: SISSEL® Balance Board

Balans

Jednostavno balansiranje na ploči može biti efikasna vježba jer jača mišiće donjeg dijela nogu i na taj način je naročito korisna za one sa slabim zglobovima. Stojte na vrhu balansne ploče sa rukama lagano oslonjenim na bokove. Pokušajte da balansirate na vrhu ploče, održavajući je uravnoteženom i mirnom koliko god možete.

Bočni nagib

Za nešto naprednije korisnike balansne ploče, bočni nagib je dobar način za stvaranje boljeg osećaja kontrole mišića u jezgru tijela. Ovu vježbu izvodite bosonogi. Stanite na ploču, a zatim se, održavajući ravnotežu, polako nagnite naprijed i nazad, lijevo i desno tako da strana ploče dodiruje tlo. Ponavljajte ove pokrete 60 sekundi.

Balansirajući čučanj

Počnite sa stopalima raširenim u ravni kukova i ispruženim nogama. Kada pronađete balans, napravite pokret kao da ćete sjesti, držeći glavu i ramena u vertikalnoj liniji. Moraćete uključiti vaše mišiće jezgra kako biste spriječili da ne padnete dok dublje ulazite u položaj čučnja. Kada završite, polako ispravite noge i vratite se u stojeći stav.

Rotacija na koljenima

Ova vježba je namijenjena za srednje napredne vježbače na balansnoj ploči. Stavite ruke na kukove i kleknite na balansnu ploču. Obratite pažnju na to da vam koljena budu na ploči. Fokusirajući se na vaše stomačne mišiće, počnite da se krećete polako u rotaciji. Jednom kada uspešno završite nekoliko rotacija, usporite i krenite nazad, tako da se rotirate u suprotnom pravcu.

Zatvorenih očiju

Vježbe sa zatvorenim očima na balansnoj ploči trebali bi pokušati samo napredni korisnici uz prisustvo posmatrača. Stanite na ploču sa otvorenim očima i podignite jednu nogu sa ploče tako da balansirate na drugoj nozi. U ovom trenutku zatvorite oči, a zatim nastavite „marširati“ zatvorenih očiju.

Odgovori

Sigurnosna provjera *